Medlem Medlemsfordele

Medlemstilbud

Som lærer og som medlem af DLF får du følgende medlemstilbud og tilbud om deltagelse i andre lærerfællesskaber:

Lærernes a-kasse - DLF/a tilbyder en forsikringsordning, hvor du som medlem er sikret, når du er ledig.

A-kassen giver rådgivning, når du aktuelt mangler job – f.eks. ved forflyttelse, fyring, skoleskift, manglende efteruddannelse eller andet.

DLF/a udbetaler dagpenge ved kollektiv ferielukning.

Lærerstandens Brandforsikring, LB (www.lb.dk).

LB er et forsikringsselskab for medlemmer, der har undervisning som hovederhverv.

LB har ingen aktionærer, der skal have udbytte, hvorfor det alene er medlemmer, der får del i et eventuelt overskud.

Mere end 180.000 har valgt LB, som blev stiftet i 1880 af lærerne - for lærerne.

Tilvalgsforsikring i Lærernes Ledighedsforsikring sikrer op til 80% af den hidtidige løn.

Lærernes pension (www.lppension.dk)

Indflydelse gennem medlemsfora. Mulighed for social rådgivning, rygtræning samt psykologisk bistand.

Forbrugsforeningen af 1866 (www.forbrugsforeningen.dk)

Rabatter i en lang række (lokale) butikker.

Lån og Sparbank (www.lsb.dk)

Ejet af bl.a. Lærerstandens Brandforsikring.

Lærerstandens Begravelseskasse (www.ddlb.dk)

Begravelsesforsikringer på op til 25.000 kr. Forsikringer kan tegnes inden det fyldte 50. år.

Hvorfor være medlem af Danmarks Lærerforening?