Arbejdsliv Aftaler om arbejdstid

Silkeborgaftalen 2021

Ny lokal aftale mellem Silkeborg Kommune og Silkeborg Lærerforening skal sikre det fortsatte samarbejde om kerneopgaven og skabe god undervisning til eleverne.

Der er indgået en ny arbejdstidsaftale mellem SIlkeborg Kommune og SIlkeborg Lærerforening.

”Vi har lavet en ny aftale, der kan tage vores skolevæsen ind i en ny tid. Det er en aftale, der favner væsentlige elementer fra den nye nationale arbejdstidsaftale A20 og som samtidig bygger videre på de stærke værdier og måder at forstå lærernes arbejde på fra den tidligere Silkeborgaftale,” fortæller Thomas Born Smidt, skolechef i Silkeborg Kommune.

”Aftalen udtrykker i høj grad tillid til lærerne og understreger vigtigheden af samarbejdet mellem ledere og lærere, når det gælder udviklingen af skolen og samarbejdet om prioriteringen af opgaverne. I Silkeborg lærerforening er vi glade for en kommunal arbejdstidsaftale, der sætter fælles rammer for, hvordan lærere og ledere kan lykkes med opgaven på skolerne”, fortæller Niels Jørgen Jensen, formand for Silkeborg Lærerforening.

Aftalen kan læses i sideboksen.

Silkeborgaftalen juni 23